چرا مینویسیم؟

دوست ندارم به کسی بر بخورد اما واقعا فضای فکری اکثریت وبلاگهای فارسی زبان که البته من بعد از یکبار خواندن تقریبا دیگر نمیخوانمشان بجز خزعبلات و مزخرفات چیز خاصی نیست!اگر بجای این همه شاعر و ادیب فرزانه فضای مجازی که دقیقا همان لات های بی سروپای داخل خیابان هستند و تنها و تنها پروپاگاندای جمهوری اسلامی توان کنترلشان را دارد و خدا نیاورد روزی را که قید و بند دین و کنترل شرعیات دینی از سر این ها باز بشود! که اگر باز بشود و خوی حیوانی درونشان رها بشود! جنگلی خواهیم داشت که معاذ الله خود امام زمان (عج) هم کنترلش نخواهد کرد! روزی یک خط مطلب راجع به فرهنگ های مفید ملل مختلف( نه مشروب خوری و نوع مشروب و کثافت کاری های مورد علاقه هموطنان عزیز ) نوشته میشد وضعیت جامعه ما این نبود! نگاهی به محتوی وبلاگ های فارسی زبان و مقایسه آن با وبلاگ های انگلیسی زبان بیاندازید ببینی دغدغه ان ها چیست و مسایلی که حضرات مینویسند در باره چیست!

من مانده ام این همه صادق هدایت و جلال آل احمد و مولانا و ... از کجا رشد میکنند و چرا این ها هیچ نمودی د رجامعه ندارد؟ چرا تقریبا هر بار ایران هستم دو نفر جوان(که طبیعتا هم وبلاگ دارند هم اینستا هم فیسبوک هم شعر میگذارند هم از اسفار اربعه میگویند! هم از کانت و ههگل و نیچه پست میگذارند!) را میبینم که با کلمات بسیار زیبا همدیگر را صدا میزنند! وقت رانندگی به یکدیگر فحش میدهند! نگاهشان هرزه و فاسد است به زن و بچه مردم! در فجیع ترین وضعیت فرهنگی ممکن سر میکنند......

+ بدون تعارف برای جامعه فعلی ایرانی نرمال ترین حالت جمهوری اسلامی است که البته جنبه!اسلامیتش! باید شدیدا تقویت شود! مخصوصا در باره برخورد با مفاسد (دقیقا نامش مفاسد است) اخلاقی موجود در جامعه! عموی بنده دادستان است . خانمی بچه اش را برده بود در آرایشگاه تا آرایشگر موی بچه را کوتاه کند آن آقا به بچه تجاوز کرده بود! عموی بنده حکم سنگسار ان آقا را داد! فکر میکند نتیجه حکم چه شد؟ دیوان عالی حکم را لغو!!! و به حبس تقلیل داد!!! بله به حبس تقلیل داد! بماند که با ممارست مجدد قاضی بعدی پرونده بالاخره حکم سنگسار اجرا شد. ولی تا وقتی این نوع جرایم از این جامعه جنگل وار ریشه کن نشود! تا وقتی به عده ای حالی نشود! گه میخوری هر کثافت کاری که میکنی! بعدش یک جمله جلوی دزدهای بیت المال و فلان را بگیرند میگویی و خودت را خلاص میکنی وضعیت همین است که هست!  مشکل جامعه ما فرهنگ عمومی است فرهنگ عمومی!!!

 + لا اقل اگر مینویسید دو خط مطلب بدر بخور بنویسید نه دفترچه خاطرات که حقیقتا نمیدانم نوشتن خاطرات برخی حضرات به چه دردی میخورد و دقیقا چه مشکلی از مشکلات اطرافشان حل میکند! آدمی که نسبت به مشکلات اطرافش بی تفاوت باشد به عقیده بنده از علف هرز هم هرزه تر است! اگر توجیه آین آقایاون و خانمها ان است به من چه و من چکار کنم! و اخوندها مقصر همه چیز هستند و الخ........

+ به کتابهایی که مردم در مترو میخوانند دقت میکنم  اکثرا در ایران که میبینم داستان های چرت و پرت عشقی و شعر های از اون مزخرف تر و قیاس میکنم با کارگری مه توی آلمان میدیدم سر کارش میرود 4 روزنامه پر از مطالب فکری مفید درش بود فقط تاسف میخورم!

+ اینستا را دقت کنید! در اینستای ما ایرانیان یا عکس غذاست! نمیگویم اینستای بقیه ملل همش گل و بلبل است اما بالاخره اثر و رنگ و بویی از معرفی کتابی مجله ای چیزی درش هست! و این نسبتر ا قیاس کنید با همین فرهنگ در فضای اینستای فارسی زبان!